Uitleg online een afspraak maken

header-illustratie: Uitleg online een afspraak maken

Het aanvragen en verkrijgen van een energielabel voor een huis is heel eenvoudig. Via onze 'online afspraken tool' kun je een datum en tijd selecteren.

STAP 1
Het tarief wordt aan de hand van vierkantemeters bepaald. Hoe groter je huis, hoe hoger de prijs. Weet je niet precies hoe groot je huis is, dan kun je via BAG-viewer (onderdeel van het officiële Kadaster) het adres opzoeken. Aan de linkerzijde wordt het betreffende adres ingevoerd, aan de rechterkant van de pagina verschijnt vervolgens de informatie zoals bekend bij het Kadaster. Vaak komt deze informatie overeen met de werkelijke situatie. Het kan voorkomen dat de situatie niet accuraat is. Dit komt door bijv. latere aanbouw, omgebouwde garages etc. In dat geval dien je zelf te berekenen hoe groot je huis is. Hulp nodig? Hier kom je erachte rhoe groot je huis is! 

STAP 2
Bepaal een moment voor de opname van je huis. Selecteer een datum en tijd. Wij werken in principe alleen op dagen van maandag tot en met vrijdag. De beschikbare tijden staan onder het datum-vak. Staat er geen tijd? Dan is deze datum niet beschikbaar. Kies dan een andere datum. Wij streven er naar om op de afgesproken tijd aanwezig te zijn. Mocht een voorgaande afspraak uitlopen of mocht er andere reden zijn dat de EP-adviseur niet binnen 15 minuten vanaf de afspraaktijd aanwezig kan zijn dan zal hij/zij je bellen om dit te melden en de aankomsttijd door te geven. In stap 2 kan je in het opmerkingenveld evt. wensen met betrekking tot de afgesproken tijd doorgeven.
Omdat we in het huis alle ruimten moeten bekijken en inmeten moeten wij overal in huis toegang hebben.

STAP 3
In stap 3 vul je je gegevens in. Bij "adres" geef je het adres op van de woning waarvoor het energielabel wordt opgevraagd. Wij slaan deze gegevens alleen op voor het uitvoeren van de opdracht. Lees ook onze privacy voorwaarden.
Wij verzoeken je om twee vragen te beantwoorden. Heb je een tekening van de woning: dit zijn plattegronden, gevels, doorsnedes. Bij de bouw van de woning worden deze gemaakt door een architect of aannemer en worden aan de gemeente gestuurd voor het verkrijgen van een bouwvergunning. Ook als er een vergunning voor een aanbouw is verleend zouden wij deze tekeningen graag inzien. Wij maken een foto van de tekeningen, je hoeft ze dus niet mee te geven. 
Als tweede vragen wij je om aan te geven of de kruipruimte toegankelijk is. Wij onderzoeken namelijk of de vloer is geïsoleerd, de kruipruimte is voorzien van bodem afsluitende isolatie en of deze ruimte wordt geventileerd. Hoe meer informatie wij tijdens de opname kunnen vinden, hoe beter het energielabel aansluit bij de werkelijkheid. Vaak zien wij dat de kruipruimte niet toegankelijk is door bijvoorbeeld laminaat of een kast. Indien voorafgaand aan de opname het luik vrijgemaakt kan worden dan scheelt dit in tijd. 

STAP 4
Om de afspraak te bevestigen dien je de betaling uit te voeren. Hiermee is de afspraak vastgelegd en komt onze adviseur op de afgesproken tijd bij je langs voor de opname. Je krijgt van ons een bevestigingsemail met de gemaakte afspraak. Krijg je geen email: controleer dan ook je spam-box! Als deze ook leeg is moet je contact met ons opnemen, want dan is er iets niet goed gegaan en komt er waarschijnlijk niemand langs. Neem contact met ons op via het formulier, telefonisch of per mail.

Belangrijk: lees de algemene voorwaarden. Hierin staat ook aangegeven onder welke voorwaarden wij de opname doen en welke regels wij hanteren. 

Heb je nog opmerkingen of suggesties voor ons dan horen wij dit graag.