Uitleg online een afspraak maken

header-illustratie: Uitleg online een afspraak maken

Het aanvragen en verkrijgen van een energielabel voor een huis is heel eenvoudig. Via onze 'online afspraken tool' kun je een datum en tijd selecteren.

In slechts 4 stappen heeft u een afpsraak ingepland, een tijd en datum gekozen en daarmee onderweg naar een definitief energielabel.

 

STAP 1


Het tarief wordt aan de hand van vierkantemeters bepaald. Hoe groter uw huis, hoe hoger de prijs. Weet u niet precies hoe groot uw huis is, kunt u via BAG-viewer (onderdeel van het officiële Kadaster) het adres opzoeken. Aan de linkerzijde wordt het betreffende adres ingevoerd, aan de rechterkant van de pagina verschijnt vervolgens de informatie zoals bekend bij het Kadaster. Vaak komt deze informatie overeen met de werkelijke situatie. Het kan voorkomen dat de situatie niet accuraat is. Dit komt door bijv. latere aanbouw, omgebouwde garages etc. In dat geval dient u zelf te berekenen hoe grootuw woning is. Hulp nodig? Neem contact op met E-surface en wij helpen u graag.

 

STAP 2


Bepaal een moment voor de opname van uw woning. Selecteer een datum en tijd. Wij werken in principe alleen op dagen van maandag tot en met vrijdag. De beschikbare tijden staan onder het datum-vak. Staat er geen tijd? Dan is deze datum niet beschikbaar. Kies dan een andere datum. Wij streven er naar om op de afgesproken tijd aanwezig te zijn. Mocht een voorgaande afspraak uitlopen of mocht er andere reden zijn dat de EP-adviseur niet binnen 15 minuten vanaf de afspraaktijd aanwezig kan zijn dan zal hij/zij bellen om dit te melden en de aankomsttijd door te geven. In stap 2 kan je in het opmerkingenveld evt. wensen met betrekking tot de afgesproken tijd doorgeven.
Omdat we in het huis alle ruimten moeten bekijken en inmeten moeten wij overal in huis toegang hebben.

 

STAP 3


In stap 3 vult u uw gegevens in. Bij "adres" geeft u het adres op van de woning waarvoor het energielabel wordt opgevraagd. Wij slaan deze gegevens alleen op voor het uitvoeren van de opdracht. Lees ook onze privacy voorwaarden.
Wij verzoeken u om twee vragen te beantwoorden. Heeft u tekeningen van de woning: dit zijn plattegronden, gevels, doorsnedes. Bij de bouw van de woning worden deze gemaakt door een architect of aannemer en worden aan de gemeente gestuurd voor het verkrijgen van een bouwvergunning. Ook als er een vergunning voor een aanbouw is verleend zouden wij deze tekeningen graag inzien. Wij maken een foto van de tekeningen, u hoeft ze dus niet mee te geven. 
Als tweede vragen wij u om aan te geven of de kruipruimte toegankelijk is. Wij onderzoeken of de vloer is geïsoleerd, de kruipruimte is voorzien van bodem afsluitende isolatie en of deze ruimte wordt geventileerd. Hoe meer informatie wij tijdens de opname kunnen vinden, hoe beter.  Vaak zien wij dat de kruipruimte niet toegankelijk is door bijvoorbeeld laminaat of een kast. Indien voorafgaand aan de opname het luik vrijgemaakt kan worden dan scheelt dit in tijd. 

 

STAP 4


Om de afspraak te bevestigen dient u de betaling uit te voeren. Hiermee is de afspraak vastgelegd en komt onze adviseur op de afgesproken tijd bij u langs voor de opname. U krijgt van ons een bevestigingsemail met de gemaakte afspraak. Geen mail ontvangen? Controleer dan ook je spam-box! Als deze ook leeg is, neemt u dan contact met ons op om misverstanden te voorkomen. Neem contact met ons op via het formulier, telefonisch of per mail.

Belangrijk: lees de algemene voorwaarden. Hierin staat ook aangegeven onder welke voorwaarden wij de opname doen en welke regels wij hanteren.